English Baby – skąd wiedzieć, że dziecko jest gotowe na przedszkole?
Każde dziecko jest wyjątkowe i inne, jeśli chodzi o ich zdolności i możliwości przystosowania się do środowiska społecznego. To jest dokładnie to, co powinieneś rozważyć przed zapisaniem się do szkoły dla swojego malucha! Zastanawiasz się, w jakim wieku najlepiej rozpocząć przedszkole dla swojego dziecka, zanim podejmiesz decyzję, przygotowaliśmy kilka punktów do rozważenia!
Jaki wiek jest odpowiedni na rozpoczęcie edukacji?
Wiemy, że Twoje dziecko nauczyło się wszystkich podstaw przedszkola, co może sprawić, że pomyślisz, że jest przygotowane do podjęcia nowej przygody w przedszkolu! Jednak sprawa może wyglądać trochę inaczej. Ponieważ małe dzieci uczą się i przystosowują do różnych zestawów umiejętności w tym okresie, mogą mieć trudności z przystosowaniem się do przejścia z domu do szkoły. Samo ich zachowanie w domu nie może przesądzić o ich gotowości do pójścia do przedszkola.
Odwiedź https://www.babyenglish.edu.pl/
Trzy lata to idealny wiek na rozpoczęcie przedszkola. Zaobserwowano nową koncepcję u rodziców, którzy opóźniają zapisanie swoich dzieci do formalnej szkoły poza określony wiek graniczny. Rodzice, którzy uważają, że ich dzieci mogą lepiej pasować do klasy, mogą rok później założyć im „czerwone koszule” i zapisać je w następnym roku. Nie ma konkretnych dowodów na to, że zwiększa to efektywność akademicką u dzieci. Zaobserwowano jednak, że dzieci, które w przedszkolu nosiły czerwone koszulki, miały lepsze umiejętności społeczne w późniejszych klasach niż ich młodsi rówieśnicy. Poza tym uznano, że mają większą zdolność uczenia się poznawczego niż ich rówieśnicy. Tak więc tutaj leży znaczenie przedszkola.
Umiejętności społeczne
Dziecko z dobrymi umiejętnościami społecznymi będzie w stanie dobrze wchodzić w interakcje z innymi uczniami i nauczycielami. Twoje dziecko powinno być w stanie zainicjować rozmowę (może to być zwykłe cześć!) lub odpowiedzieć, gdy zostanie o coś poproszone. Wiąże się to ze zdolnością uczenia się Twojego dziecka i jego/jej zdolnością rozumienia rzeczy. Powinien być w stanie zapamiętać podstawowe informacje, aby dobrze uczestniczyć w zajęciach. Rozpiętość uwagi dzieci również odgrywa ważną rolę w powodzeniu przejścia z domu do szkoły.
Po zidentyfikowaniu i zaobserwowaniu tych umiejętności u dziecka, możesz poszukać szkół, które są odpowiednie dla potrzeb i umiejętności Twojego dziecka. Tak! Wyboru szkoły należy dokonać zgodnie z możliwościami rozwojowymi i adaptacyjnymi dziecka. Twoje dziecko nie powinno czuć się zmuszane do wykonywania jakichkolwiek czynności. Jak powiedzieliśmy na samym początku, każde dziecko jest wyjątkowe w swojej skórze. Środowisko szkolne bardzo różni się od tego w domu.