Kiedy dziecko powinno zacząć przedszkole? English Baby
Wielu rodziców zmaga się z tym pytaniem, jeśli ich dzieci kończą 5 lat blisko rozpoczęcia nowego roku szkolnego. A nowe badania sugerujące, że starsze przedszkolaki mają przewagę nad młodszymi kolegami z klasy, mogą potencjalnie dodać więcej paliwa do i tak już złożonej debaty.
W jaki sposób zdecydować?
W większości krajów dzieci muszą mieć ukończone 5 lat późnym latem lub jesienią, aby mogły zostać zapisane do przedszkola English Baby. Dla dzieci, których urodziny przypadają dokładnie w okolicach daty granicznej stanu, oznacza to rozpoczęcie szkoły jako świeżo upieczony 5-latek, a nawet jako 4-latek. Z drugiej strony dzieci urodzone po odcięciu zaczynałyby przedszkole w wieku prawie 6 lat. Zapożyczając termin i praktykę z lekkoatletyki na studiach, niektórzy rodzice – około 7 procent chłopców i 5 procent dziewcząt jesienią 2010 roku, według wcześniejszych badań – decydują się na „czerwone koszule” swoich dzieci.
Zajrzyj na https://www.babyenglish.edu.pl/
Praktyka ta jest bardziej powszechna wśród chłopców urodzonych latem, których rodzice wykształcili się w college’u; podczas gdy te same badania pokazują, że 12 procent tej grupy było ogólnie powstrzymywanych, rodzice z wyższym wykształceniem powstrzymywali swoich chłopców w tempie około 20 procent. Naukowcy przyjrzeli się dzieciom na Florydzie, która ma solidny zestaw danych na temat swoich uczniów i datę graniczną zapisania dzieci do przedszkola na 1 września. Naukowcy porównali dzieci, które urodziły się w sierpniu, a zatem niedawno skończyły 5 lat, gdy zaczyna się szkoła, z dziećmi, które urodziły się we wrześniu i rozpoczynają szkołę, gdy mają prawie 6 lat. Badanie skupiło się tylko na dzieciach, które były „naturalnie” stare jak na klasę lub młody do klasy; dzieci, które były trzymane poza szkołą przez rok, nie były częścią ogólnej analizy.
Testy dla dzieci
Różnica w wynikach testów między „młodymi” 5-latkami a „starymi” 5-latkami wynosiła około dwóch dziesiątych odchylenia standardowego. Naukowcy powiedzieli, że to równowartość około 40 punktów SAT w 1600-punktowej skali lub mniej więcej tyle samo, co różnica w rocznym postępie w nauce między bardzo silnym nauczycielem a przeciętnym nauczycielem, zgodnie z badaniem z 2010 r. skuteczność nauczyciela. Ta różnica utrzymywała się nawet wtedy, gdy naukowcy przyjrzeli się rodzeństwu urodzonemu w sierpniu w porównaniu z wrześniem, i była taka sama niezależnie od płci, rasy, statusu społeczno-ekonomicznego czy jakości szkoły.